• Tag kontrol over din tid

    22.11.2017 | 0 KOMMENTARER

    Stress og jag er dagligdag for mange. Det er nødvendigt at genindføre forudsigeligheden i jobbet, for med rutiner, gentagelser og rytmer kan man gøre sit arbejdsliv bæredygtigt, konkluderer to arbejdslivsforskere.

    Læs mere ...
  • Ulighed avler ulighed

    28.09.2017 | 0 KOMMENTARER

    Når uligheden vokser i et samfund, motiveres den velstillede del af befolkningen til at opretholde eller ligefrem øge forskellen mellem forskellige samfundsgruppers sociale status, viser en omfattende international undersøgelse.

    Læs mere ...
  • Er sociale robotter maskiner eller kolleger?

    03.08.2017 | 0 KOMMENTARER

    En tredjedel af alle danske job vil blive overtaget af sociale robotter, lyder prognosen. De vil ændre vores opfattelse af arbejde, og derfor er der brug for nye jobbeskrivelser, når vi skal arbejde side om side med dem, mener Johanna Seibt.

    Læs mere ...
  • Anerkendelse+fælles vision=effektiv ledelse

    11.04.2017 | 0 KOMMENTARER

    Professor og nyudnævnt medlem af regeringens ledelseskommission Lotte Bøgh Andersen fra Aarhus Universitet står i spidsen for verdens største eksperimentelle forskningsprojekt om ledelse: LEAP – Ledelsesadfærd og Performance.

    Læs mere ...
  • Skat skal ikke handle om moral

    15.03.2017 | 0 KOMMENTARER

    Multinationale selskabers skattesnyd presser skattesystemerne. OECD og G20-landene vil lukke hullerne med et fælles projekt, som vil få stor betydning, mener professor Anders Nørgaard Laursen.

    Læs mere ...
  • Dårlig ledelse udløser stress

    17.01.2017 | 5 KOMMENTARER

    Vi får i stigende grad stress på arbejdet som følge af dårlig ledelse. Dog er det ikke altid chefens skyld. Opmærksomheden på at forebygge stress vil stige i de kommende år, forudser lektor Hans Henrik Knoop, der forsker i psykisk arbejdsmiljø.

    Læs mere ...
  • Opgør med ledersamfundet

    01.12.2016 | 1 KOMMENTAR

    Forestillingerne om, hvad ledelse kan gøre, er ofte naive og urealistiske, hedder det i en ny bog skrevet af en lektor fra Syddansk Universitet.

    Læs mere ...
  • Forbrugerne sætter flere værdier på menuen

    17.11.2016 | 0 KOMMENTARER

    Fremtidens forbrugere vil vælge deres fødevarer ud fra flere og mere uhåndgribelige værdier. De vil foretrække ægte, naturlige og ansvarlige varer. Det stiller nye krav til marketing, pointerer professor Klaus G. Grunert.

    Læs mere ...
  • Mindre firmaer ved for lidt om bæredygtighed

    22.09.2016 | 0 KOMMENTARER

    Et forskningsprojekt undersøger, hvordan SMV’er praktiserer bæredygtighed. Når firmaet arbejder aktivt med bæredygtighed, åbner det nye forretningsmuligheder og gavner konkurrenceevnen, fortæller lektor Trine Mønsted Nielsen.

    Læs mere ...
  • Talknuser med globalt udsyn

    08.09.2016 | 0 KOMMENTARER

    Interim manager Peter Leicht er overbevist om, at hans opgaver bliver mere globale i fremtiden.

    Læs mere ...
  • Flere internationale opgaver på lejekontrakt

    08.09.2016 | 0 KOMMENTARER

    Virksomheder i både Danmark og udlandet vælger i stigende grad at hyre en leder eller specialist midlertidigt til internationale opgaver. Der er i højere grad behov for specifikke ledelseskompetencer.

    Læs mere ...
  • Erhvervsfællesskaber hitter

    08.06.2016 | 1 KOMMENTAR

    Nye klynger og netværk spirer frem som aldrig før. For djøfere, der arbejder i de små firmaer, kan erhvervsfællesskaberne desuden bidrage til personlig og faglig udvikling.

    Læs mere ...
  • Giver gratis rådgivning til gældsramte

    11.05.2016 | 0 KOMMENTARER

    Mathias Nymann Nielsen er frivillig gældsrådgiver ved siden af cand.merc.-studiet. Han får ingen løn, men løser en vigtig opgave for borgere, der er havnet i økonomiske problemer. Det er et plus for både studieliv, netværk og cv.

    Læs mere ...
  • Mindre firmaer savner marketingkompetencer

    07.03.2016 | 1 KOMMENTAR

    Små og mellemstore virksomheder går glip af omsætning, fordi de mangler fokus på marketing og kunder. Her kan akademikere gøre en forskel, mener lektor Susanne Østergaard Olsen, der leder et forskningsprojekt om SMV’ers marketingarbejde.

    Læs mere ...
  • Jeg kan ikke slippe min faglighed

    04.11.2015 | 0 KOMMENTARER

    Karrieren behøver ikke at ­stoppe, fordi man ikke længere er erhvervsaktiv. Sussi Handberg bruger fortsat sine kompetencer og sit samfundsengagement.

    Læs mere ...
  • Økonomistyring støtter socialt udsatte

    21.10.2015 | 0 KOMMENTARER

    Blå Kors vil forenkle økonomi­styringen og ved hjælp af strategien Plan 2021 skaffe flere ressourcer til gavn for de socialt udsatte. Det giver ens arbejde mening, fastslår 
Helle Autzen.

    Læs mere ...
  • Nyansattes gode idéer overses

    21.10.2015 | 0 KOMMENTARER

    Nye medarbejdere bruger ofte den første tid i jobbet på introduktion. Men introduktions­programmer understøtter sjældent nyansattes innovative potentiale. Virksomheder bør gentænke deres introduktionsprogrammer, mener organisationspsykolog.

    Læs mere ...
  • Kreativitet i metermål

    12.08.2015 | 0 KOMMENTARER

    Kreativitet er en del af kulturen hos tekstilvirksomheden Kvadrat A/S. Det skal udvikle medarbejdernes talent for idéudvikling og innovation.

    Læs mere ...
  • Udvikl dit talent og bliv innovativ

    12.08.2015 | 0 KOMMENTARER

    Evnen til at få gode idéer gavner karrieren. Alle kan lære at blive opfindsomme, og en vej til effektiv udvikling af dit Georg Gearløs-talent er mesterlære og en kreativ virksomhedskultur.

    Læs mere ...
  • Udvikl dit talent og bliv innovativ

    11.08.2015 | 2 KOMMENTARER

    Evnen til at få gode idéer gavner karrieren. Kreativitet kan ikke forceres frem, men alle kan lære at blive opfindsomme, siger professor.

    Læs mere ...
  • Kunder skal bidrage til markedsføringen

    13.05.2015 | 0 KOMMENTARER

    Danske virksomheder mangler alt for ofte en tydelig sammenhæng mellem produkt, kunder og den kommercielle kommunikation, når de lancerer nye ydelser. Marketing skal gøre sin rolle i forretningsmodellen klar, opfordrer forsker.

    Læs mere ...
  • Co-branding gør dig klogere

    11.02.2015 | 0 KOMMENTARER

    Kendte brands skaber uventet merværdi i fællesskab.
 Co-branding er adgangsbillet til ny viden og kompetencer, viser ny forskning.

    Læs mere ...
  • Vi tror på markedsføring

    28.01.2015 | 0 KOMMENTARER

    Aalborg Lufthavn slår rekord i ­antal passagerer og udvider med flere fly­forbindelser via nyt samarbejde med flyselskabet Lufthansa. Markedsføring skaber vækst, mener Rikke Mølgaard.

    Læs mere ...
  • Højtuddannede overtager HR

    03.12.2014 | 0 KOMMENTARER

    HR-faget professionaliseres og efterspørger flere akademikere. 
Funktionen er blevet en nødvendig og vigtig del af ledelsen, viser undersøgelse.

    Læs mere ...
  • Højtuddannede overtager HR

    28.11.2014 | 0 KOMMENTARER

    HR-faget professionaliseres og efterspørger flere akademikere. Funktionen er blevet en nødvendig og vigtig del af ledelsen, viser undersøgelse.

    Læs mere ...
  • Virtuelle møder mangler nærvær

    22.10.2014 | 0 KOMMENTARER

    Virtuelle møder vinder frem. Men meget går tabt, når vi ikke er fysisk til stede. Der skal gøres noget ekstra for at kompensere for det. Det overser danske virksomheder, mener kommunikationsforsker.

    Læs mere ...
  • Virksomhedsnetværk skal sikre vækst

    26.03.2014 | 0 KOMMENTARER

    For Dan Dryer i Randers er Industry Smart Center Randers en genvej til at lægge en langt mere offensiv vækststrategi og gøre op med plejer-kulturen.

    Læs mere ...
  • Dine, mine og vores kunder

    26.03.2014 | 0 KOMMENTARER

    Det regionale projekt Industry Smart Center Randers hjælper fremstillingsvirksomheder med at forbedre konkurrenceevnen, få flere ordrer og opnå vækst ved at samarbejde i stedet for at konkurrere om kunderne.

    Læs mere ...
  • Dansk ældrevelfærd på kinesisk

    28.08.2013 | 0 KOMMENTARER

    Hans Løve Høegh er en
af de frontløbere, der skal bane vejen for eksport af dansk ældrevelfærd til Kina, hvor antallet af ældre boomer.

    Læs mere ...
  • Værdier kan gøre mere skade end gavn

    08.03.2011 | 0 KOMMENTARER

    Værdier er på mode. De fleste offentlige og private virksomheder har formuleret fire til fem værdier, som organisationen skal arbejde ud fra. Men faktisk kan værdier gøre mere skade end gavn, viser ny forskning.

    Læs mere ...